74:16-Explanation of "kallā" (No, indeed!-كَلَّ) the man who rejects warning-sam.
74:16-Explanation of "kallā" (No, indeed!-كَلَّ) the man who rejects warning
.
Comfortable man who rejects warning. His assumptions are countered by "kallā" (No, indeed!-كَلَّ)-by sam.
(সতৰ্কবাণী নাকচ কৰা আৰামদায়ক মানুহ। তেওঁৰ অনুমানবোৰ "কল্লা"ই প্ৰতিহত কৰিছে (নাই, সঁচাকৈয়ে!-كَلَّ)
।।।
৮০:১১
كَلَّ🏂* إِنَّهَا تَذْكِرَةٌ
কেতিয়াও নহয়🏂, নিশ্চয় এইটো উপদেশ বাণী,
.
74:16 No, indeed!🏂 He was towards Our proofs2 obstinate.
(৭৪:১৬
كَلَّا ۖ إِنَّهُ كَانَ لِآيَاتِنَا عَنِيدًا
কেতিয়াও নহয়, সি আমাৰ নিদৰ্শনসমূহৰ বিৰুদ্ধাচাৰী।)
.
sam's note: Google translate,main at below:
🏂এই অধ্যায়ৰ বিষয়বস্তু হৈছে সতৰ্কবাণী নাকচ কৰা আত্মতুষ্টিশীল, আৰামদায়ক মানুহজন। তেওঁৰ অনুমানবোৰ ইয়াত কল্লাই প্ৰতিহত কৰিছে (নাই, সঁচাকৈয়ে!)। কেইবাটাও অধ্যায়ত সংজ্ঞায়িত ব্যৱস্থা বুলি ক'ব পৰা ব্যৱস্থাৰ ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে (অৰ্থাৎ বিশেষ শব্দ বা শব্দৰ সংমিশ্ৰণ যিবোৰ কোনো এটা অধ্যায়ত স্পষ্টভাৱে দেখা যায়)। এই ক্ষেত্ৰত সংজ্ঞায়িত ব্যৱস্থা বা বৈশিষ্ট্য হ’ল কল্লা। গোটেই অধ্যায়টোত ই চাৰিবাৰ ষ্টেকেটৰ দৰে ক্ৰমত দেখা যায় (এইদৰে নিজৰ ফালে দৃষ্টি আকৰ্ষণ কৰে), অধ্যায়টোৰ একেবাৰে শেষত দুবাৰকৈ ঘটে, তাৰ পিছত আমাক কোৱা হয় যে ই এটা সোঁৱৰণী (এটা সূত্ৰ যিটো ৮০:১১ ত পুনৰাবৃত্তি হয় ). মোৰ অনুসন্ধানসমূহে দেখুৱাইছে যে কলাৰ এটা চিহ্নিতকাৰী (বা সোঁৱৰাই দিয়া) হিচাপে গৌণ কাৰ্য্য আছে যাৰ দ্বাৰা মনোযোগী পাঠকক কল্লাৰ সংঘটিত হোৱা আন সকলো দৃষ্টান্তলৈ নিৰ্দেশিত কৰা হয় — আৰু এই সকলোবোৰ দৃষ্টান্তই ইটোৱে সিটোৰ পৰিপূৰক আৰু একেলগে পঢ়িলে উপকাৰী।
চেটটোৰ কেন্দ্ৰীয় বিন্দুটো ইয়াত ৭৪:১৬ যিহেতু ই সমগ্ৰ চেটটোৱে যি আৰ্কিটাইপৰ সৈতে মোকাবিলা কৰে, তাৰ আটাইতকৈ বিস্তৃত চিকিৎসা প্ৰদান কৰে, আৰু অধ্যায়টোৰ প্ৰধান বিষয়টোৰ ভিতৰতে তেনে কৰে। এইদৰে কোৰআনৰ ছাত্ৰজনে বিচাৰি পায় যে তেওঁক এটা একক আৰু বিস্তৃত যুক্তি দিয়া হৈছে যিয়ে তেওঁৰ এটা প্ৰধান চিন্তাৰ বিষয়ে ব্যাপকভাৱে আলোচনা কৰে যেতিয়া তেওঁ এই সহজে চিনাক্ত কৰিব পৰা স্থানাংকৰ দ্বাৰা পাঠটোক একেলগে টানি আনে। সম্পূৰ্ণ চেটটো পোৱা যায়:
সম্পূর্ণ সেটটি পাওয়া যায় 19:79, 19:82, 23:100,
34:27, 70:15, 70:39, 74:16, 74:32, 74:53,
74:54, 75:11, 75:20, 75:26, 78:4, 78: 5, 80:11,
80:23, 82:9, 83:7, 83:14, 83:15, 83:18, 89:17, 89:21, 96:6, 96:15, 96:19,102:3, 102:4,
102:5, 104:4
(১৯:৭৯
كَلَّا ۚ سَنَكْتُبُ مَا يَقُولُ وَنَمُدُّ لَهُ مِنَ الْعَذَابِ مَدًّا
কেতিয়াও নহয়, সি যি কয় আমি সেয়া লিখি ৰাখিম আৰু তাৰ শাস্তি বৃদ্ধিহে কৰি থাকিম।
.
১৯:৮২
كَلَّا ۚ سَيَكْفُرُونَ بِعِبَادَتِهِمْ وَيَكُونُونَ عَلَيْهِمْ ضِدًّا
কেতিয়াও নহয়, অনতিপলমে সিহঁতে (উপাস্যবোৰে) সিহঁতৰ ইবাদত অস্বীকাৰ কৰিব আৰু সিহঁতৰ বিৰোধী হৈ যাব।
.
৭৪:৩২
كَلَّا وَالْقَمَرِ
কেতিয়াও নহয়, চন্দ্ৰৰ শপত,
.
৭৪:৫৩
كَلَّا ۖ بَلْ لَا يَخَافُونَ الْآخِرَةَ
কেতিয়াও নহয়, বৰং সিহঁতে আখিৰাতক ভয় নকৰে।
.
৭৪:৫৪
كَلَّا إِنَّهُ تَذْكِرَةٌ
কেতিয়াও নহয়, নিশ্চয় এই কোৰআন সকলোৰে বাবে উপদেশবাণী।
.
১০২:৪
ثُمَّ كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ
আকৌ কেতিয়াও নহয়, অতি সোনকালে তোমালোকে জানিবলৈ পাবা।
.
১০৪:৪
كَلَّا ۖ لَيُنْبَذَنَّ فِي الْحُطَمَةِ
কেতিয়াও নহয়, নিশ্চয় সি হুতামাত নিক্ষিপ্ত হ’ব।
(open few verses only,pl see all from Quran)
Main:by sam:
🏂. The subject of this chapter is the complacent, comfortable man who rejects warning. His assumptions are countered here by kallā (No, indeed!). A number of chapters make use of what one might call defining mechanisms (i.e. particular words or word combinations which feature conspicuously in a given chapter). In this case, the defining mechanism or characteristic is kallā. It occurs four times in a staccato-like sequence throughout the chapter (thus drawing attention to itself), occurring twice at the very end of the chapter, after which we are told that it is a reminder (a formula which repeats at 80:11). My investigations show kallā to have a secondary function as a marker (or reminder) by means of which the attentive reader is directed to all other instances where kallā occurs — and that all these instances complement each other and are beneficial when read together. The central point of the set is here at 74:16 since this provides the most extensive treatment of the archetype with which the entire set deals, and does so within the dominant topic of the chapter. Thus, the student of the Qur’an finds he is given a single and extensive argument which comprehensively treats of one of his dominant concerns when he draws the text together by means of these easily identified coordinates. The complete set is found at 19:79, 19:82,
23:100, 34:27, 70:15, 70:39, 74:16, 74:32, 74:53, 74:54, 75:11, 75:20, 75:26, 78:4, 78:5, 80:11, 80:23, 82:9, 83:7, 83:14, 83:15, 83:18, 89:17, 89:21, 96:6, 96:15, 96:19, 102:3, 102:4, 102:5, 104:4-sam).
.
arranged syedraf
Comments
Post a Comment